Ngày khai trường


Tới trường

Cháu bé con xinh xắn
Chú gà con đáng yêu
Quyển sách kẹp dưới nách
Đi đâu vậy cháu yêu

Cháu đi học bà ơi
dù vẫn còn non nớt
cháu sẽ học thật tốt
sách giúp cháu nên người.

Thơ Ivan Vazov
Thanh Hằng dịch

В ПЪРВИ КЛАС

Запя свойта песен
звънчето за нас:
– Здравей, златна есен!
– Здравей, първи клас!

Че радост голяма,
че песен, че вик!
Сега съм на мама
любим ученик!

Така е чудесно
на чин да седиш
и букви, и песни
в час да редиш!

Добрият учител
със топли очи
ти милва косите:
– Учи се, учи!

Ех, утрини ясни,
училищни дни!
– Здравей, първокласник! –
звънчето звъни.

Димитър Светлин

ПЪРВОКЛАСНИК

Да си първокласник – то не е шега.
Колко много грижи имам аз сега.

По часовник ставам – времето следя.
Мирно на чина си трябва да седя…

Пиша, пиша букви и чета на глас,
и разказвам ясно, и внимавам в час…

Много, много грижи имам аз сега.
Да си първокласник – то не е шега.

Калина Малина

Първолак

Аз пораснах и вече ще мога
на училище сам да вървя.
Тежка раничка на гърба си да нося,
химикалка в ръка да държа!

Ще изуча аз всичките букви,
ще напиша на мама писмо.
Ще захвърля детските кукли
и ще мога да смятам до сто!

Ще си уча уроците вкъщи,
ще си пиша домашните сам,
на батко си аз ще приличам
и ще бъда, ще бъда голям!

ПЪРВОКЛАСНИЦИ

Първото звънче удари,
първи път събра ни в клас.
Колко весели другари,
колко радост в този час!

На редици подреди ни
нашият учител мил.
Тук и той преди години
малък ученик е бил.

Спря до Крум, помилва Петя,
като татко благ и строг,
и додето да усетя,
почна първият урок.

Георги Авгарски

АЗ СЪМ ВЕЧЕ ПЪРВОЛАК

ХЕЙ, УЧИЛИЩЕ, ЗДРАВЕЙ!
ДНЕС ПРИСТЪПВАМ ТВОЯ ПРАГ.
СЕПТЕМВРИЙСКО СЛЪНЦЕ ГРЕЙ –
АЗ СЪМ ВЕЧЕ ПЪРВОЛАК.

УЧЕНИК СЪМ ВЕЧЕ АЗ,
ВСИЧКИ БУКВИЧКИ ЩЕ ЗНАМ,
ЩОМ ЗАПОЧВАМ ПЪРВИ КЛАС –
ЗНАЧИ ВЕЧЕ СЪМ ГОЛЯМ!

Г. Джилянов

Пожелание за първи учебен ден

***

2 Comments (+add yours?)

  1. Hồng Nhung
    Sep 17, 2013 @ 23:19:18

    Hằng ơi, lâu lắm mới đọc được những bài thơ tiếng Bulgaria mà hiểu được ngay như thế này! Chắc phải đi học lại lớp 1 như mấy cậu học trò này cũng nên! Hichic…

    Reply

  2. Ho Nhu Lien
    Sep 16, 2013 @ 08:37:58

    Bài thơ hay, biểu hiện cảm xúc
    của họ không khác gì thơ của Việt Nam.

    Reply

Leave a Reply

Free counters!

