Qua rồi Tháng Tám


Ngày Tháng Tám cuối cùng

Tháng Tám qua rồi còn chưa hết yêu thương …
ta dõi theo ánh mắt buồn vấn vương.
trong tươi mát dần nhẹ nhàng biến mất
tiếng phong cầm thổn thức nhớ nhung.

Liệu với nó mùa hạ có đi cùng
xỏ dép trên chân trần mà chạy
Bầy chim di cư bay về nơi xa ấy
xếp thành hàng như sợi nhớ vô hình
Ta không biết, cũng không đoán nổi mình
Dù chưa qua sao mà nhớ nhung mãi
Đã khao khát tháng Tám mau trở lại
Trong vòng tay nóng ấm không rời
Bài ca dạt dào hát mãi không thôi
Tạm biệt tháng Tám, hẹn mùa hè năm tới.

Lily Cholakova

ПОСЛЕДНИЯТ ДЕН НА АВГУСТ

Август си тръгва още неразлюбен…
След него поглеждаме с тъжни очи.
В хладната свежест леко изгубен
с последни прощални акорди звучи.

Дали с него тръгва и лятото,
обуло сандали на боси нозе?
Дали литнало вече ятото
го тегли с невидимо тънко въже?…

Не знаем!
Дори не гадаем…
Но още нетръгнал,
и вече за него
отново копнеем –
в прегръдка гореща
в едно да се слеем.
Че топлата песен
е виж, неизпята!
Довиждане, Август!
До другото лято!…

Лили Чолакова

Когато Август си отива…

Ще ми се случи някога през Юли,
край мене щом приседне вечерта,
а там, след хоризонта се загубят,
в труд сбраните сто късчета тъга.

Тогава, чак морето ще притихне,
с усмивка на доволен… воайор.
Сирените ли, само ще им смигнеш
и те ще ти посочват: Там е той…

Аз ще те видя. Само аз, повярвай!
Ще съм до най-прекрасната жена!
И вятърът завистник ще е там, но,
със мъка ще прошепва: Небеса…

А ти пък ще пристъпиш из света ми,
в курс: Лунната пътека – към брега.
Знай, няма вече плажът да е тъмен,
в миг щурчо щом подкара песента.

Ръката ми неволно ще докоснеш,
аз с устните си твоите с луд плам!
И двамата със теб ще бъдем остров,
рай, чуден… сред вселена – океан.

Сега заспивам. Може да те срещна…
Сред сънища съм, с ангелски криле!
И събуди ме. В стихчето е грешката,
щом в някой Август дойдеш… наявѐ.

Ангел Колев

Leave a Reply

Free counters!

