Du lịch “nhậu” ở Bulgaria


Với 20 leva và uống đến ngắc ngư

Chỉ với 20 leva và bạn uống được uống đến ngắc ngư – đó là lời mời chào mới của các quán đêm ven biển, báo “Bulgaria ngày nay” cho biết.

Trong nhiều câu lạc bộ, đặc biệt tại Sunny Beach và Nessebar áp dụng loại phí thuê bao. Khách hàng trả 20 Lev và nhận được một phiếu giảm giá đặc biệt. Với phiếu đó khách có thể uống bia rượu thoải mái không hạn chế. Đã có vài trường hợp, khách khứa tại các câu lạc bộ kiểu này say xỉn trên tay các vệ sĩ sau khi họ đã nốc đến mụ mẫm.

Mới năm hôm trước, một khách du lịch Na Uy đã nốc hết lượng vodka khủng là 14 chai lớn, rồi ngã lăn ra sàn nhà. bạn bè phải khiêng ông ta về. Tỉnh dậy sau 12 giờ vào ngày hôm sau, ông ta ngạc nhiên hỏi tại sao lại không phải đang ở trong câu lạc bộ đêm, chủ khách sạn … kể lại.

Bulgaria: cấm tour “nhậu”

Bulgaria đã lập một “danh sách đen” những công ty du lịch nước ngoài đưa du khách vào nước này uống rượu giá rẻ vào các kỳ nghỉ lễ. Đó là các công ty du lịch Anh, Đức và các quốc gia Bắc Âu đã  quảng cáo các tour du lịch nhậu để câu khách tới  quốc gia có giá rượu rẻ này

Việc kêu gọi ban hành pháp lệnh này bắt đầu sau khi xảy ra việc vài du khách chết khi ngã xuống từ ban công khách sạn. Trước đó, những du khách này đã uống say sưa trong một khu nghỉ dưỡng có tiếng bên bãi biển Sunny. Thêm vào đó, những khách du lịch Anh Quốc say xỉn cũng “góp mặt” trong những bộ phim tài liệu địa phương về cách hành xử của họ và việc uống rượu triền miên trong khi nghỉ lễ.

През тераса на този хотел в Слънчев Бряг полетя поредният пиян Англичанин

Việc kêu gọi ban hành pháp lệnh cấm tổ chức tour “nhậu”  sau khi xảy ra việc vài du khách chết khi ngã xuống từ ban công khách sạn. 

Thành viên tổ chức khách sạn Bulgaria, ông Vesselin Nalbantov cho biết: “Cần phải có những hình phạt nặng hơn, kèm theo một thông báo rằng sẽ không có bất kì khoan nhượng nào cho những tour du lịch nhậu.”

Theo một tờ báo Bulgaria, những đại diện địa phương của các công ty du lịch lớn như Thomas Cook và TUI đều ủng hộ lệnh cấm này. Tuy nhiên, Công ty Bulgarian Tourist Chamber lại phủ nhận sự hiện diện của du lịch nhậu, nói rằng không có công ty nào lại tổ chức những chuyến du lịch về việc nhậu nhẹt cả. Công ty cũng bình luận rằng những du khách say xỉn ở nước ngoài chỉ là một hiện tượng mới xảy ra. Một người phát ngôn của công ty còn cho rằng các chủ khách sạn “đổ tội” lên các công ty du lịch để tránh đi tiếng xấu từ các bộ phim tài liệu được phát sóng vài tuần trước. Những bộ phim này đề cập đến những mặt xấu của du lịch Bulgaria, trong đó có việc các du khách say xỉn.

Những chuyến du lịch nhậu nhẹt này không chỉ xuất hiện ở Bulgaria. Trước đây, Thổ Nhĩ Kì cũng đã kêu gọi lên án những công ty du lịch kiểu này. Các chủ khách sạn ở đây không hợp tác với bất kì công ty du lịch nào làm tour  uống rượu dụng giá rượu rẻ ở giá rẻ vào kì nghỉ.

Kim Anh (theo Daily Mail)

20 лева и пиеш до припадък на морето

20 лева и пиеш до припадък – това е новата оферта на нощните заведения по морето, съобщава в. “България Днес”.

В много дискотеки, особено в Слънчев бряг и Несебър, са въведени абонаментни такси. При тях посетителят плаща 20 лева и получава специален талон. С него може да пие алкохолни питиета без лимит. Вече има няколко случая, в които посетители на такива клубове биват буквално изнасяни на ръце от охраната, след като са се накъркали до безпаметност.

Само преди пет дни норвежки турист е погълнал смайващо количество от 14 големи водки, след което е паднал на пода. Той е бил изнесен от своите приятели на ръце. Събудил се след 12 часа на другия ден и попитал защо не е в нощния бар, разказаха потресени хорта от хотела, в който е пребивавал.

24chasa.bg

USA Today: Край на алкохолния туризъм в България

Купонът свърши. Или поне за европейците, които си организираха алкохолни екскурзии до България. Изглежда, че “алкохолният туризъм” в балканската страна излезе от релси заради наплива от британски, германски и скандинавски туроператори, предлагащи ваканционни пакети със силен махмурлук на ниски цени.

Евтиният алкохол и либерализираните закони превърнаха Източна Европа, най-вече България, в най-горещата точка за ергенски, момински и всевъзможни купони и запои за европейците от западната част на континента. Но след редицата кървави инциденти, случили се наскоро, включително падащите от хотелски балкони пияни туристи, на Българската асоциация на хотелиерите й дойде до гуша. След като чашата преля и търпението й се изчерпа, асоциацията взе решение да бойкотира туроператорите, надявайки се, че ще пренасочат развратните си клиенти другаде, пише БГНЕС.

Алкохолните екскурзии са популярни в целия свят. Съществуват компании като ThirstySwagman (“жадният скитник”), които предлагат на клиентите си “пиянски приключения” и лазене по земята в пъбове и кръчми в АзияЕвропа и САЩ.

Някои хора обаче са на мнение, че организираните алкохолни турове се превръщат в прекалено голяма лъжица не само за устата на България, но и за тази на Турция, където хотелите вече не работят с компании, рекламиращи диви партита. Това може да е свързано и с появилите се наскоро документални филми във Великобритания. Скандалните продукции обръщат внимание на безконтролното наливане с алкохол, характерно за местните, които летуват в Източна Европа, и на последствията от неразумната употреба на напитките.

Според нас обаче компаниите по някакъв начин ще успеят да заобиколят ограниченията на властите, завършва USA Today.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Free counters!

%d bloggers like this: